Beställnings- och betalningssvillkor

 

Dessa villkor gäller från och med 08.08.2022


Vi förbehåller oss rätten att ändra dessa villkor när som helst, så var vänlig och kontrollera dem regelbundet.

Förändringar och förtydliganden träder i kraft omedelbart efter att de publicerats på webbplatsen.


WEBBUTIKENS ANVÄNDNING

Du måste vara minst 18 år gammal för att göra beställningar i webbutiken.

För att göra en beställning i webbutiken måste du ha en aktiv e-postadress och ett telefonnummer samt ange de efterfrågade uppgifterna i webbutiken. Du ansvarar själv för att uppgifterna som du lämnar till Mimmis butik är korrekta och aktuella.


Varor beställs i webbutiken genom att lägga dem i varukorgen och betala dem i webbutikens kassa. Kontrollera innehållet i varukorgen innan beställningen slutförs. En bindande, betalningspliktig beställning uppstår när du skickar din beställning i webbutiken. En beställningsbekräftelse skickas automatiskt till din e-postadress när beställningen har tagits emot.


Mimmis butik strävar efter att alltid ha korrekt information om varorna i webbutiken men kan inte garantera uppgifternas korrekthet och att varorna är tillgängliga. Många varor i webbutiken säljs i begränsat antal. Varor som presenteras i webbutiken kan även vara slut för tillfället eller slutsålda.

Det kan hända att tillgängligheten för en vara som visas i webbutiken och i varukorgen ändras före eller efter betalningen. Mimmis butik kontaktar kunden ifall det efter beställningens mottagande framkommer att Mimmis butik tillfälligt eller inte alls kan leverera den beställda varan. Om beställningen inte kan levereras alls, och du inte godtar en ersättningsvara, återbetalar Mimmis butik dig hela beställningsbeloppet.


Vi eftersträvar att återgivningen av produkterna i webbshopen ska vara så nära verkligheten som möjligt. Vi kan dock inte garantera att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende. Till exempel kan vi inte garantera att de proportioner och färger som visas i webbshopen exakt återger varornas verkliga proportioner och färger. Hur färgerna återges beror t.ex. på din skärm, ditt grafikkort samt övriga inställningar i din enhet. Färger kan också upplevas olika i olika ljus och miljöer.


BETALNING

I Mimmis butiks webshop kan du betala med kreditkort (Visa, Mastercard och American Express). Vi använder oss av betaltjänsten Stripe som är ett säkert och enkelt betalsätt och kräver ingen registrering av dig. När du betalar din order med Stripe, godkänner du Stripes villkor, läs här. 

Du kan också välja förhandsfaktura i kassan. Din faktura kommer på e-post efter att din beställning har behandlats. Betala inom 7 dagar så skickas varan då pengarna syns på kontot.

Tag kontakt med oss på info@mimmisbutik.fi, via WhatsApp eller fb-sida om du vill beställa något men hellre betala med kort eller kontanter på plats då du hämtar varan.


PRISER

Samtliga priser är i euro och inkluderar moms 24%. Frakt tillkommer om varan skall postas. Mimmis butik förbehåller sig rätten att inte sälja en vara om ett skrivfel har inträffat och ett felaktigt pris har angetts i webbutiken som avviker betydligt från normalpriset.


LEVERANS

Varorna kan postas eller hämtas.


Varor kan hämtas, enligt överenskommelse och utan kostnad från Mimmis butiks lager på Iskmovägen 126, 65670 Iskmo. Då din beställning är behandlad kontaktar Mimmis butik dig på din angivna e-post eller det telefonnummer du angett och så kommer vi överens om när du kan hämta din vara/varor. Välj då alternativet UPPHÄMTNING (Upphämtning enligt överenskommelse) då du gör din beställning.


Vill du ha din vara levererad väljer du alternativet FRAKT Fraktavgiften inkluderar hanterings- och packningsavgifter och är 7,90€.  Leverans sker till postkontor eller automat. Skriv in i meddelandefältet namnet och orten på paketautomaten eller postkontoret du önskar ha ditt paket leverat till så försöker vi sända det till rätt ställe.

Vi kan ändå tyvärr inte garantera att du får ditt paket till det ställe du skrivit in då det är utom vår kontroll. Om t.ex paketautomaten du valt är full kommer ditt paket att styras till något annat av postens upphämtningsställe av Posti. Om du inte skrivit in något i meddelandefältet så skickas ditt paket till närmaste postkontor eller automat, beroende på vad du själv har för avtal med posten om styrning av paket.

Vi strävar till att skicka iväg ditt paket inom 1-7 dagar efter mottagen beställning. Vi meddelar dig om det inträffat något som försenar leveransen eller om varan råkat ta slut. Vi tar inget ansvar över förseningar som Posti orsakar efter att vi skickat iväg ditt paket.


SKADAD FÖRSÄNDELSE

Om paketet har skadats i leveransen ska du omedelbart göra en skadeanmälan till posten och ta kontakt med Mimmis butik på info@mimmisbutik.fi.

Vid eventuella transportskador ska emballaget sparas för eventuell retur eller utbyte av vara.


RETURER

Var vänlig och kontakta Mimmis butik på info@mimmisbutik.fi innan du returnerar några varor!
Du har rätt att returnera varan inom 14 dagar från att du mottagit varan förutsatt att produkten är oskadad, oanvänd, i återförsäljningsskick med etiketter och orginalförpackningar på plats. Du får naturligtvis prova varorna för att se att de passar, men var försiktig med make-up, parfym och liknande. Om varan är förstörd eller använd, kommer ingen återbetalning att ske.


Om du väljer att ångra ditt köp och behöver skicka tillbaka någon vara står du själv för kostnaden för returfrakten. Varor kan självklart också returneras till Iskmo personligen. Tag kontakt på info@mimmisbutik.fi och ange dina beställningsuppgifter så kommer vi överens om hur vi går tillväga.

För att kunna ta emot din retur behöver vi ett kvitto eller inköpsbevis.

Underkläder och strumpor kan av hygiensskäl inte returneras.


EJ UTHÄMTADE PAKET/FELAKTIG INFORMATION:

Att inte hämta ut sitt paket på posten är inte samma som returnering eller ånger. Posti sparar ditt paket i 7 dygn innan det skickas det tillbaka till oss. Om vi får tillbaka paket som inte lösts ut från Posti eller om du fyllt i felaktiga uppgifter som gör att beställningen inte kan levereras förbehåller vi oss rätten att debitera dig 12,90€. Fraktkostnader återbetalas ej vid ej uthämtade paket. Vi kan skicka ditt paket på nytt mot nya fraktkostnader som du betalar själv.


RETURFRAKT

Du måste själv betala fraktkostnader för produkter som du returnerar. Skicka inte mot postförskott!

Mimmis butik föreslår att du begär ett kvitto och ett spårnings-ID för returen från leveransservicen eftersom det gör det lättare att spåra paketet om det skulle behövas. Ansvaret för att returen kommer fram ligger hos kunden. Spara eventuella kvitton.

Du är skyldig att förpacka din retur omsorgsfullt. Varor som inte kommit fram eller skadats p.g.a. bristfällig paketering återbetalas ej.


REKLAMATIONER

Mimmis butik granskar alltid din vara noga före den skickas iväg till dig. Skulle det ändå vara något fel med varan då du får den så tag genast kontakt på info@mimmisbutik.fi. 


ÅTERBETALNINGSPOLICY

Vår policy gäller i 14 dagar. Om det har gått mer än 14 dagar sedan du fick din vara, kan vi tyvärr inte erbjuda dig återbetalning. Varan får inte heller ha använts och måste vara i samma skick som när du fick den.


ÅTERBETALNING

När din returnerade produkt har mottagits och kontrollerats, kommer vi att meddela dig via e-post. Vi kommer också att meddela dig om vi kommer att göra någon återbetalning eller ej.

Vi kommer att göra en återbetalning om det är en giltig retur. Vi kommer att använda oss av samma betalningssätt som du använde vid din beställning. Detta kommer inte att medföra några extra avgifter för dig. Vi förbehåller oss rättigheten att avvakta med återbetalningen till dess att vi har mottagit varan. Återbetalning sker så snabbt som möjligt efter att vi mottagit din retur och godkänt den


SEN ELLER UTEBLIVEN ÅTERBETALNING

Om du inte har fått någon återbetalning ber vi dig först kontrollera ditt bankkonto igen. Kontakta sedan ditt kreditkortsföretag eftersom det ibland tar lite tid innan återbetalningen krediteras. Kontakta därefter din bank då det oftast tar lite tid innan återbetalningen görs. Om du har gjort allt detta och fortfarande inte har fått din återbetalning, ber vi dig kontakta oss på: webshop@mimmisbutik.fi.


REAVAROR

Återbetalning sker endast för varor till ordinarie pris - inte för reavaror.


INTEGRITETSPOLICY

VAD GÖR VI MED DIN INFORMATION?

När du köper något från vår butik så samlar vi in personlig information som du ger oss, till exempel ditt namn, adress och e-postadress.

När du är inne i vår butik får vi också automatiskt information om din dators IP-adress så att vi vet vilken webbläsare och vilket operativsystem du använder.

MARKNADSFÖRING VIA E-POST

Om du ger oss tillåtelse, kan vi skicka e-post om vår butik, nya produkter och andra uppdateringar.

SAMTYCKE

När du ger oss personlig information för att slutföra en transaktion, verifiera ditt kreditkort, göra en beställning, hantera en leverans eller returnera ett köp, samtycker du till att vi samlar in information och använder den för detta syfte.

Om vi ber dig om personlig information för annat syfte, t.ex. marknadsföring, kommer vi antingen be dig direkt så att du kan godkänna detta eller ge dig möjligheten att säga nej. 

OFFENTLIGGÖRANDE

Vi kan lämna ut din personliga information om lagen kräver det eller om du bryter mot våra Användarvillkor.

TREDJEPARTSTJÄNSTER

I allmänhet kommer tredjepartsleverantörer som vi använder endast samla in, använda och lämna ut din information i den utsträckning som krävs för att de ska kunna leverera sina tjänster till oss.

Vissa tredjepartsleverantörer, t.ex. de som arbetar med betalningar och betalningstransaktionen, har sina egna integritetspolicys för den information som vi måste lämna ut för att de ska kunna genomföra dina inköpsrelaterade transaktioner. För dessa leverantörer, rekommenderar vi att du läser deras integritetspolicys så att du förstår på vilket sätt dessa leverantörer hanterar din personliga information.

Tänk också på att vissa leverantörer kan ha sin verksamhet eller anläggningar i en annan jurisdiktion än antingen du eller oss. Det innebär att om du väljer att gå vidare med en transaktion som involverar en tredje part, kan din information omfattas av lagarna i den jurisdiktion där denna tredje part har sin verksamhet eller sina anläggningar. När du lämnar vår butiks webbplats eller omdirigeras till en tredje parts webbplats eller applikation, omfattas du inte längre av denna Integritetspolicy eller Användarvillkor för vår webbplats.

LÄNKAR

När du klickar på länkar i vår butik, kan de leda dig bort från vår webbplats. Vi är inte ansvariga för integritetspolicys på andra webbplatser och uppmanar dig att läsa dessa webbplatsers integritetspolicys.

SÄKERHET

För att skydda din personliga information vidtar vi försiktighetsåtgärder och följer branschens bästa praxis för att se till att den inte försvinner, missbrukas, nås, avslöjas, ändras eller förstörs. Om du förser oss med kreditkortsinformation, krypteras informationen med Secure Socket Layer-teknik (SSL) och lagras med AES-256 kryptering.